zaterdag 12 september 2009

Stage komt op gang

Leven zonder internet is echt goed voor je, zeg! Allerlei zaken waar ik anders geen tijd voor neem komen er ineens van (boekhouding, bijbelstudie, brieven schrijven). Tegelijk komen bepaalde 'eigenlijk...'-dingen er nog steeds niet van (vocabulaire stampen), waardoor blijkt dat ik ze echt niet zo belangrijk vind. En: ik lig er op tijd in.

Afgelopen weekend niet veel gedaan. Woensdag is de zelfverdediging er niet van gekomen (geen zin-tijd-energie).

Donderdag is mijn begeleider op het werk gekomen en daarmee het leven in de brouwerij. Hij heeft wel wat weg van Stramigioli qua beschikbare tijd, maar dus ook qua gevoel van importantie bij wat hij doet. Er komen nu echte discussies van de grond over de inhoud van mijn opdracht. En... ik heb de eerste vertrouwelijke ontwerpen gezien. Zijn humor en betrokkenheid bij de werknemers maakt de sfeer ineens heel wat losser; het is nu heel wat minder stil en daar ben ik erg blij mee.

Zondag wel naar de kerk geweest; St. Michel, hier vlak om de hoek. Ik was te laat, maar gelukkig was ik niet de enige. Grappig: een katholieke kerk qua muziek en liturgie, maar evangelisch van toon (de zendingsopdracht (geloof ik) staat op de muur, boekjes over bijbellezen en het geloof staan bij de ingang). Drie mensen hebben mij expliciet welkom geheten, waarvan er maar één volgens mij officieel die taak had (kan de PKN nog een puntje aan zuigen). Verder is de kerk overwegend zwart.

Vrijdagavond naar de koorrepetitie geweest. Geniaal! Marie-Claire was de enige aanwezige sopraan, maar is geweldig in solvège (maar dat vindt ze zelf niet). De koorleider Albert heeft een geweldig bereik, maar is iets minder goed in pianospelen. Ik begon bij de tenoren, maar werd al snel naar de bassen verplaatst. Naast mij zit Gilles, die geen noten kan lezen, maar erg leergierig is en onbegrijpelijke aantekeningen maakt om toch de melodie te onthouden (roerend).

Vandaag maar eens Parijs ingegaan, vooral met het doel het OV te gaan begrijpen en te weten wat er te doen is. De Notre Dame van buiten eens goed bekeken, straatartiesten bij het Centre Pompidou genoten, geluncht met een crêpe en daarna het winkelcentrum Les Halles doorgeslenterd.